sobota, 17 marca 2012

Problem - co jeśli fretka "podgryza" skarpetki?

Siemka!
Dzisiaj kolejna porada! Dziewczyny mnie proszą, to piszę, bądźcie wyrozumiali :)
"Mam w domu dwie fretki. Tylko,że jedna zawsze gryzie skarpetki. Wiesz może czemu ?"
Twój problem wydaje się banalny - niektóre fretki gryzą, inne nie!
Ale przejdźmy do tego co można zrobić...
Dużo zależy od płci i charakteru fretki. Jeśli to samiec to w okresie godowym może się tak zachowywać, jeśli samica również (aczkolwiek samiczki często gryzą częściej).
Ale to najczęściej kwestia charakteru!
Są fretkowe gryzaki (gryzą nogi, ręce, ubrania) a są takie które nigdy nie ugryzły, nie uszczypnęły właściciela.
Może cię podgryzać (albo twoje skarpetki) podczas np. zabawy, gdy jest czymś podniecona (nową zabawką itp.) lub ze strachu.
Po prostu gdy cię ugryzie syczysz (dosłownie: ""ssszzz!"). Są też inne sposoby np.
  •  przytrzymujesz ją za skórę na karku
  •  kończysz zabawę, wstawiasz ją do klatki
  •  też ją gryziesz (np. w kark, aczkolwiek to trochę obrzydliwe xD)
To są (jak dla mnie) najlepsze sposoby, bardzo prosto wtedy oduczyć gryzienia, ale jeśli się nie uda to zaakceptuj ją taką jaką jest - niektóre fretki z tego nie wyrastają.
Mam nadzieję że się uda :)

PS Proszę o zdjecia ogonka. Chcę wiedzieć komu pomagam, heheh :)

Na koniec dla Was - kilka szalonych fretek xD


Tańczące fretki... Oj, coś się nie udało :D
 
 

Oto I filmik jaki obejrzałam z fretkami - było to 5 lat temu. Udanej zabawy :D
 
PAPU :*


11 komentarzy:

  1. Super ! :) Te filmiki są moje jedne z ulubionych ;)
    GENIALNY BLOG !!!
    Wpadnij :
    http://freciochy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne zwierzaki..Kiedyś chciałem sobie sprawić jednego (: może kiedyś.. Bardzo pocieszne.
      Wpadnijcie zapraszam na moje blogi.
      http://facetafryzura.blogspot.com/2012/03/mega-utrwalenie.html

      Usuń
  2. Super:D
    Ja właśnie rozważam zakup jakiegoś zwierzaczka:P
    Może fretka?
    :P
    Mysle że byłby to dobry wybór:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze, ale popracuj na gramatyką i udoskonal interpunkcję. Jeśli coś radzisz - rozwijaj bardziej swoje zdania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie jest dobrze, więc...
    Nie każdemu musi to pasować :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj to ja z zapytaj.onet.pl fajny blog czuć że kochasz fretki !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog. B. przydatny. :*
    Zapraszam na bloga:
    http://lifesmila.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny blog ;)
    ciekawy :)
    Zapraszam do mnie : http://ewaa-farnaa-ef.blogspot.com/
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. supcio bloczek

    OdpowiedzUsuń
  9. Rany! Naprawdę super blog, te filmiki i w ogóle! Super;)

    OdpowiedzUsuń